Informace rodičům 17.5.
17. května 2013
Milí rodiče,
v tomto týdnu jsme slavnostně rozdali první odměny za plné žolíkové karty! Gratulujeme!
Co už umíme:
ČJ – zakončili jsme vyjmenovaná slova po S a načali nově vyjmenovaná slova po V (vysvětlili jsme si význam jednotlivých slov, cvičili řadu)
- ve slohu jsme se zabývali popisem osoby (v popisu maminky jsme rozlišovali popis a charakteristiku a pak si každý zkusil v pěti větách popsat vlastní maminku – z toho vznikl kvíz na zadní straně, schválně, jestli se poznáte J)
- v tomto týdnu nás provázela přirovnání (doplňovali jsme, vyhledávali v textu, vymýšleli vlastní)
- z Kroniky města Kocourkova jsme si přečetli o tom, jak chtěli pěstovat vlastní sůl (Přemek nám pohotově vysvětlil, jakými způsoby lze sůl získávat ve skutečnosti) a jak si pořídili hodiny (a většina správně pochopila, že svítit si v noci na sluneční hodiny baterkou není zrovna účinné)
M – opakovali jsme násobení a dělení, budeme ho potřebovat na dělení se zbytkem
- ukázali jsme si princip násobení a dělení deseti a stem a počítali desetikoruny a stokoruny
- věnovali jsme se také slovním úlohám (v pondělí řešily slovní úlohy dvojice při maratonu slovních úloh, ve čtvrtek si pak jednotlivci museli nejprve sami k zadání vymyslet otázku a pak na ni teprve hledali řešení)
- rýsovali jsme trojúhelníky (postup konstrukce už umí všichni, některým ještě dělá problém přesnost a úhlednost)
Prv –kapitolu živočichů jsme uzavřeli povídáním o domácích zvířatech, podle přesného popisu jsme určovali obrázky psích a kočičích plemen
- na školní zahradě jsme si zaseli různé slaměnky a letničky k sušení, pokud se jim povede, příští rok si z nich vyrobíme dekorace
- kapitolu o lidském těle jsme zahájili popisem částí těla (kromě běžných jsme si ukázali i lýtko, stehno, kotník, hrudník, zápěstí, temeno, týl, kyčle, hýždě … a seznámili se s pojmy horní a dolní končetina)
- ve čtvrtek jsme si představili etapy lidského života a diskutovali, jaké výhody a nevýhody jednotlivé etapy přinášejí; většina dětí se těší na dospělost, aby: si mohli pořídit zvířata, koupit dům v Itálii, hrát hry přístupné od 18, starat se o děti, dělat si co chtějí, válet se, když je čas (po doplňují otázce jsem zjistila, že toto neplatí pro mámu „ta furt něco dělá, ale táta, když má čas, tak se válí“ J);nejhůř naopak dopadlo stáří, protože: se nudíte a nic neděláte, vás nikdo neposlouchá, nic si nepamatujete a můžete umřít
AJ – po dlouhé době jsme měli angličtinu a téma domácích mazlíčků z prvouky jsme rozšířili i do angličtiny, děti umí pojmenovat kočku, myš, andulku a rybu (a valná většina i další: králíka, hada, psa, křečka, morče, želvu), pracovali jsme s poslechovým cvičením, napsali krátký text o vlastním zvířeti, říkali, co má rádo (Itlikesmilk… - má ráda mléko) a co umí (Itcanfly… - umí létat)
VV – ve skupinkách jsme si vyrobili modely akvárií s rybičkami
TV –házeli jsme tenisovým míčkem, trénovali atletickou abecedu a hráli hru na lupiče
Co nás čeká příští týden:
ČJ – vyjmenovaná slova po V – podrobněji se budeme věnovat slovům s předponou vy-/vý- a záludným dvojicím výr/vír, výt/vít….
M – pustíme se do dělení se zbytkem (držte nám palce J)
AJ – čekají nás slovesa pohybu (walk – chodit, jump – skákat, run – běžet, turn – otáčet se)
Prv – lidské tělo – smysly, vnitřní orgány
Další informace:.
- zkontrolujte dětem vlasy, opět se vyskytly vši
- doplatek školy v přírodě 1.500,- můžete uhradit na třídní schůzce
- třídní schůzka v pondělí 3.6. od 17:30 h (škola v přírodě, informace k příštímu školnímu roku, pokud budete mít zájem, krátká ukázka videa z výuky)
- ve středu 5.6. výukový program CEV Zvoneček „Zvolská Homole – terénní exkurze“