Informace rodičům 5.4.
5. dubna 2013
Milí rodiče,
děkujeme všem za podporu při jarním jarmarku, který se vydařil i přes nejarní počasí. Vydělali jsme pěknou sumu, z které jsme přispěli na adoptovaného Keňánka, uhradili některé náklady (materiál) a společně teď diskutujeme, jak bychom zbytek co nejlépe využili.
Co už umíme:
ČJ – natrénovali jsme řadu vyjmenovaných slov po P, postupně se seznamujeme se slovy příbuznými
- zároveň jsme načali kapitolu o slovesech – nejprve jsme je vyhledávali v textu (a docela se nám dařilo), také jsme různá slovesa vymýšleli a v pátek jsme se je naučili časovat (měnit tvary podle osoby) a určovat osobu a číslo
- při čtení jsme se zaměřili na vypravěče děje – četli jsme krátký text o jedné velikonoční příhodě ve třech různých podáních a snažili se vysledovat, kdo nám ji právě vypráví (děti si vedly velice dobře, dařilo se jim výborně své soudy zdůvodňovat pasážemi v textu)
M – před Velikonocemi jsme si zkusili Matematického klokana (mezinárodní matematickou soutěž zaměřenou na logické úlohy) – oproti loňskému roku jsme se celkově zlepšili, protože všichni dosáhli více než dvaceti bodů (z možného rozmezí 0 – 90), nejlepší ze třídy získal 79 bodů, většina třídy měla přes padesát
- počítáme zpaměti do tisíce – před Velikonocemi bez přechodu přes desítku, nyní jsme přidali sčítání i odčítání s přechodem (postupně si přidáváme další a další typy příkladů 196 + 6, 200 – 8)
- krátce jsme se seznámili s jednotkami hmotnosti a objemu
- rýsujeme kružnice už i dle přesného zadání a s pomocí kružítka také přenášíme úsečky
Prv – stále se věnujeme rostlinám – před prázdninami děti pracovaly s učebnicí a doplňovaly text o společných vlastnostech rostlin
- tento týden jsme se věnovali částem těla rostlin (pojmenovat je umíme z 1. třídy, teď jsme se snažili odhalit, jakou funkci jednotlivé části zastávají) – zopakovat si můžete na http://skolakov.webnode.cz/prvouka-3-trida/
AJ – učili jsme se pojmenovat dny v týdnu a různé sporty a hry, tvořili jsme věty (On Monday I play chess. V pondělí hraju šachy.), porovnávali text s obrázky a rozhodovali, zda jsou věty správně nebo ne
TV – cvičili jsme na kladině, zkoušeli chůzi bokem, vzad a také ve dvojici vymyslet způsob, jak se vzájemně vyhnout, aniž bychom se kladiny dotkli rukou anebo spadli
Co nás čeká příští týden:
ČJ – slovesa – určování osoby, čísla a času
- a k tomu procvičování vyjmenovaných slov po P
M – sčítání a odčítání do tisíce – další typy příkladů
AJ – lekce 21 – potraviny a nápoje
Prv – zakončíme téma rostliny – druhy plodů (dužnaté, suché …), poznávání vybraných druhů rostlin
ČTENÍ – na pondělí již společnou četbu: O. Sekora: Kronika města Kocourkova