Informace rodičům 9.11.
9. listopadu 2012
Milí rodiče,
ve čtvrtek jsme si vyzkoušeli práci na stanovištích. Rozdělili jsme se do čtyř skupin, které se po patnácti minutách střídaly na čtyřech stanovištích, kde společně nebo samostatně řešily zadané úkoly. Na jednom stanovišti se pracovalo s českým jazykem (párové souhlásky a otázky na porozumění textu), na dalším se pracovalo s rámečky Logico Piccolo, třetí stanoviště bylo „krasopisné“ a na posledním se na interaktivní tabuli procvičovala matematika (slovní úlohy a násobení). Kromě samotné práce bylo potřeba si samostatně a přesně prostudovat zadání. Na první pokus to dopadlo velmi dobře, se zadáním si děti dokázaly navzájem poradit, i se společně domluvit, jak budou postupovat.
V pátek jsme se zapojili do školního projektu Náš region a zpracovali několik pohádek z blízkého okolí (O. M. Volešáková: Davelské pohádky) – vyznačili v mapě výskyt trpaslíků, permoníků , bludiček ….
Co už umíme:
ČJ – stále se věnujeme párovým souhláskám, odůvodňujeme, odůvodňujeme, odůvodňujeme….
- zahájili jsme čtení Dášeňky, v úterý jsme si knížku důkladně prohlédli, vyhledali v tiráži rok vydání a porovnávali, kdo má jak staré vydání; ve čtvrtek jsme si přečetli první kapitolu, kde jsme se dozvěděli, co všechno se musí štěně naučit (knížka se dětem, zdá se, líbí, s chutí a zájmem si navzájem ukazují obrázky, fotografie a jejich popisy, i při čtení se velmi dobře naladily na Čapkův lehce ironický styl vyprávění a upřímně se bavily nad pasážemi líčícími první neohrabané kroky, pokusy o štěkání … J)
- doporučuji si s dětmi knížku o víkendu projít, kousek si z první kapitoly (dál zatím prosím ne, aby nás čtení bavilo i ve škole) společně přečíst, ptát se, co se jim líbí, nelíbí, co je veselé apod.
- ve středeční čtenářské dílně jsme tentokrát hledali záporné hrdiny
- Dášeňku budeme číst vždy v úterý, ve středu budou čtenářské dílny
M – cvičili jsme násobení a dělení čtyřmi horem dolem i dolem horem (k domácímu procvičování doporučuji web: http://www.matematika.hrou.cz/nasobilka-procvicovani.php - je to velmi jednoduchý program, kde si děti vyberou obor násobilky a počítají 10 příkladů, po dokončení jim program oznámí, jak dlouho jim počítání trvalo a oznámkuje jejich výkon; je to velmi dobrá pomůcka k memorování základních násobilkových spojů, měření času jim dává navíc možnost soutěžit samy se sebou a sledovat, jak se zlepšují – pro porovnání, ve škole nejlepšího výkonu dosáhl Pavel – 21 vteřin C)
- kromě násobilky jsme se také zlehka dotkly zlomků (děti to zatím neumí takto pojmenovat), ukázali jsme si poloviny, čtvrtiny, děti samy potom dokázaly odvodit pětiny, desetiny ….
- v geometrii jsme opakovali druhy čar, pojmy bod, přímka a úsečka
AJ – dokončili jsme lekci o vybavení třídy, tvořili věty This is a blue chair. (To je modrá židle.) a This chair is blue. (Tahle židle je modrá.)
Prv – v pondělí jsme pracovali s plánem města, seznámili se s různými značkami, popisovali cestu
- ve středu jsme se od plánu dostali k mapám, vysvětlili si, co jsou vrstevnice (Přemek to vše uvedl na pravou míru J), zkusili si je ve dvojicích vymodelovat podle rozkrájené brambory
TV – sehráli jsme vybíjenou na družstva, ve zbylém čase závodili ve štafetách
Co nás čeká příští týden:
ČJ – naučíme se vyjmenovat abecedu, pracovat s ní při vyhledávání v různých seznamech a slovnících; při tom budeme nadále procvičovat párové souhlásky
M – čeká nás procvičení násobení a dělení pěti, nově násobení a dělení deseti
Prv – budeme hledat rozdíly mezi obcí a městem a začneme se věnovat naší obci
AJ – číslovky do dvanácti, otázka na věk
Další informace:
- ve středu nebo ve čtvrtek u nás proběhne natáčení v projektu Průřezová témata a čtenářství, v němž je naše škola zapojena již třetím rokem – více o projektu se dozvíte na stránkách www.ptac.cz
- pořízené video nebude nikde veřejně dostupné, bude k dispozici pouze školám a učitelům spolupracujícím na projektu, odborné veřejnosti
- za tím účelem vás prosím o vyplnění „Souhlasu s natáčením“ (pokud aby někdo z vás nechtěl, aby se jeho dítě objevilo na videozáznamu, napište mi to prosím emailem, pokusíme se vašemu přání vyhovět)